Hondensport
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


alles over sporten met de hond, ook voor mensen die een sport zoeken of meer info over de verschillende disciplines willen.
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Wat zouden jullie doen met een overleden hond?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Lonewolf
Admin
Lonewolf


Aantal berichten : 220
Registratiedatum : 18-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : Schriek

Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Empty
BerichtOnderwerp: Wat zouden jullie doen met een overleden hond?   Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Icon_minitimema jan 11, 2010 2:47 pm

Er zijn verschillende keuze's als je maatje overlijd. Voor welke zouden jullie kiezen?

Begraven is waarschijnlijk nog het meest gangbare. Maar wat als je verhuisd? Dan kun je het graf van je hond niet meer bezoeken.
Er zijn hondenkerhoven waar je je hond een mooi plaatsje kunt geven. Maar mijn ervaring dat deze kerkhoven er meestal armzalig en verwilderd bij liggen.

Tegenwoordig laten mensen hun honden opzetten. Maar dat vind ik persoonlijk wat luguber. Je kiest ervoor om je hond in een bepaalde pose in zijn mandje te plaatsen. Je kunt er nog wel naar kijken en tegen babbelen. Maar je hond zal nooit meer bewegen, blaffen enz.

Cremeren lijkt mij nog de beste oplossing. Maar dan wel om de as in een urne te bewaren. Je kunt er een mooi plaatsje voor uit kiezen. En bij een verhuis kun je je maatje gewoon meenemen.

Zijn er nog andere mogelijkheden die ik vergeten ben en hoe denken jullie erover?
Terug naar boven Ga naar beneden
Beheerder
Admin
Beheerder


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-10-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : noorderkempen

Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen met een overleden hond?   Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Icon_minitimema jan 11, 2010 4:54 pm

ik zal denk ik ook wel kiezen voor crematie net zoals je zegt je kunt je hond overal mee nemen en een mooi plaatsje in huis geven.

maar uiteindelijk as is verbranding he, en kzal niet weten of ik het wel zal aankunnen om mijn hond te laten verbranden gedachte alleen al zal het bij mezelf niet willen dat ze me laten cremeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://users.telenet.be/sadirasplace
Lonewolf
Admin
Lonewolf


Aantal berichten : 220
Registratiedatum : 18-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : Schriek

Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen met een overleden hond?   Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Icon_minitimema jan 11, 2010 5:20 pm

je hond verbranden is tuurlijk niet leuk. maar als je hem begraaft, is het uiteindelijke beeld ook niet zo mooi.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hennemie




Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 04-01-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Mechelen

Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen met een overleden hond?   Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Icon_minitimema jan 11, 2010 6:21 pm

Mijn Taifuntje is gecremeerd, maar de as heb ik niet. Toen haar dochter stierf hebben we haar hier thuis begraven.

Ik heb er sowieso geen behoefte aan om hen bij mij in de buurt te houden, hetzij in een urn, hetzij op een andere manier. Ik neem afscheid van hen en ik denk wel aan hen, maar op mijn eigen manier.

Ik heb ook voor familieleden niet de behoefte om naar het kerkhof te trekken. De as in dat potje symboliseert voor mij niet mijn dierbare overledene...
Terug naar boven Ga naar beneden
Lonewolf
Admin
Lonewolf


Aantal berichten : 220
Registratiedatum : 18-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : Schriek

Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen met een overleden hond?   Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Icon_minitimema jan 11, 2010 6:39 pm

voor familieleden maakt het voor mij ook niet uit wat ermee gebeurd. ik zal zelden naar een kerkhof gaan.
maar ik hecht me dan ook meer aan men dieren, dan aan men familie.
idereen rouwt en herdenkt zen geliefden op zen eigen manier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hennemie




Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 04-01-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Mechelen

Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen met een overleden hond?   Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Icon_minitimema jan 11, 2010 8:24 pm

Lonewolf schreef:
voor familieleden maakt het voor mij ook niet uit wat ermee gebeurd. ik zal zelden naar een kerkhof gaan.
maar ik hecht me dan ook meer aan men dieren, dan aan men familie.
idereen rouwt en herdenkt zen geliefden op zen eigen manier.

Dat is helemaal waar. Dat is iets wat iedereen anders aanvoelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen met een overleden hond?   Wat zouden jullie doen met een overleden hond? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat zouden jullie doen met een overleden hond?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» RIP: Lelijkste hond ter wereld is overleden
» wat vinden jullie...
» Wat doen wij in onzen hof?
» Honden eten deel lichaam overleden baasje op
» Rus eet hond op

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hondensport :: Ontspanning :: Hondencafe-
Ga naar: