Hondensport
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


alles over sporten met de hond, ook voor mensen die een sport zoeken of meer info over de verschillende disciplines willen.
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Rottweiler scalpeert jongen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Lonewolf
Admin
Lonewolf


Aantal berichten : 220
Registratiedatum : 18-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : Schriek

Rottweiler scalpeert jongen Empty
BerichtOnderwerp: Rottweiler scalpeert jongen   Rottweiler scalpeert jongen Icon_minitimeza feb 27, 2010 1:19 pm

Een jongen is op het nippertje aan een pijnlijke dood ontsnapt. Een razende rottweiler stortte zich op Rhys Webb en beet de jongen in het hoofd. Bijna honderd hechtingen waren er nodig om de afgerukte stukken hoofdhuid opnieuw aan elkaar te naaien.

Webb zal letterlijk en figuurlijk getekend blijven door de aanval. Op delen van zijn hoofdje zal er ook nooit meer haar groeien. De eigenaar van de hond Rocky werd niet vervolgd omdat het dier niet in zijn gezelschap verkeerde toen de viervoeter door het lint ging.

"Verschrikkelijk"
Rhys speelde samen met zijn twee broers in een openbare tuin in Rainham, Essex toen de rottweiler plots vanachter een hoek op dook. Het beest zette meteen zijn tanden in de jongen. "De hond kwam aangelopen en beet meteen. Mijn zoontje probeerde nog te vluchten maar het lukte niet. De hond bleef maar bijten en scheurde de huid van Rhys los", vertelt zijn vader Andrew (28). "Ik ging naar de hond en begon hem te trappen en te slaan. Het was verschrikkelijk om zien hoe hij mijn zoontje toetakelde."

87 hechtingen
Rhys werd in allerijl overgebracht naar een ziekenhuis waar de knul meteen geopereerd werd. De ingreep duurde meer dan vier uur en de jongen kreeg 87 hechtingen. Volgens dokters is het een wonder dat hij de aanval overleefd heeft. Het baasje had zijn hond achtergelaten bij een vriend die de rottweiler op zijn beurt achterliet bij zijn drugsverslaafde broer, Graham. Graham keek niet om naar de hond en zo kon Rocky de jongen toetakelen.

Geen straf voor baasje
Graham werd verantwoordelijk geacht en moest voor de rechter verschijnen. Hij werd veroordeeld tot zes maanden met uitstel. De moeder van Rhys is boos en ontgoocheld. Ze had gerekend op een straf voor de eigenaar. "Ik ben boos omdat het baasje geen straf kreeg", aldus Cassie Daly. "Ik ben fier op mijn zoontje, hij is heel moedig", besluit ze. (vsv)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1072875/2010/02/26/Rottweiler-scalpeert-jongen.dhtml
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rottweiler scalpeert jongen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dappere hond redt jongen uit klauwen van poema
» Rottweiler takelt meisje (5) zwaar toe
» 1.200 euro schadevergoeding bazin Rottweiler die Steffi (6) voor het leven verminkte

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hondensport :: Ontspanning :: Hondennieuws-
Ga naar: