Hondensport
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


alles over sporten met de hond, ook voor mensen die een sport zoeken of meer info over de verschillende disciplines willen.
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Loky's sociabiliteitstest

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Lonewolf
Admin
Lonewolf


Aantal berichten : 220
Registratiedatum : 18-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : Schriek

Loky's sociabiliteitstest Empty
BerichtOnderwerp: Loky's sociabiliteitstest   Loky's sociabiliteitstest Icon_minitimezo apr 04, 2010 7:27 pm

Volgens de keurders een shuw woefke met een goed karakter Very Happy geslaagd dus cheers

maar toch is het niet zo simpel. toen ik wilde inschrijven voor de proef, hebben de instructeurs eens geprobeerd om loky zen chip te lezen. komen ze daar met 4 instructeurs rond hem staan en dat kaske nog rond hem houden. tuurlijk gromde loky en kromp hij in mekaar. de latere pogingen met één instructeur gingen beter. toch was het niet zo simpel om zen chip te vinden.

de keurders waren blijkbeer geinformeerd dat loky nogal schuw is. één van de keurders was vlak voor de proef met me komen praten en ondertussen kon loky snuffelen en zich laten strelen. als loky dan tijdens de proef zou grommen, wisten ze dat het kwam omdat hij schrik heeft van dat kastje.

tijdens de proef was loky zo druk aan het snuffelen, dat hij bijna niet door had, dat zen chip werdt gelezen. ze hebben hem wel heel rustig en voorzichtig genaderd.

tijdens een volgoefening heeft loky wel even gegromd naar een andere hond, maar ze hadden ons zo vlug laten stoppen dat de honden bijna tegen mekaar botsten. één van de keurders keek wel eens, maar zei dat we afstand moesten houden.

het wandelen tussen de mensen was geen probleem. bij het oproepen had ik ook wel wat stress. omdat ik loky nooit los laat oproepen en nu moest dat wel. gelukkig warden de andere honden op een goede afstand.

loky achterlaten aan een hek, 30m weggaan en je weg steken. voor loky niet prettig. als zijn baas beetje weg gaat is het paniek. de eerste meters ging het nog, maar toen hij me niet niet meer zag, begon loky te janken. daardoor had hij geen tijd om naar de passerende honden te grommen.
toen ik terug was, sprong hij bijna in men armen Smile

de rest van de proef ging zonder problemen. vlot geslaagd, maar niet zonder wat spannende momenten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Beheerder
Admin
Beheerder


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-10-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : noorderkempen

Loky's sociabiliteitstest Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loky's sociabiliteitstest   Loky's sociabiliteitstest Icon_minitimema apr 05, 2010 4:04 pm

zie je wel dat het geen probleem zal zijn, heb het nog gezegd dat het iets van niets is, en met een sociale test mogen honden alles zelfs snoep gebruiken mag je dan om je hond te belonen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://users.telenet.be/sadirasplace
Lonewolf
Admin
Lonewolf


Aantal berichten : 220
Registratiedatum : 18-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : Schriek

Loky's sociabiliteitstest Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loky's sociabiliteitstest   Loky's sociabiliteitstest Icon_minitimema apr 05, 2010 4:06 pm

snoep gebruiken mag blijkbaar niet altijd. tegen één van de geleiders is gezegd dat ze geen snoep mocht geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hennemie




Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 04-01-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Mechelen

Loky's sociabiliteitstest Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loky's sociabiliteitstest   Loky's sociabiliteitstest Icon_minitimedi apr 06, 2010 3:48 pm

Proficiat Loky!
Terug naar boven Ga naar beneden
Lonewolf
Admin
Lonewolf


Aantal berichten : 220
Registratiedatum : 18-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : Schriek

Loky's sociabiliteitstest Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loky's sociabiliteitstest   Loky's sociabiliteitstest Icon_minitimedi apr 06, 2010 4:37 pm

Hennemie schreef:
Proficiat Loky!

Bedankt Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Loky's sociabiliteitstest Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loky's sociabiliteitstest   Loky's sociabiliteitstest Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Loky's sociabiliteitstest
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hondensport :: Evenementen :: Sociabiliteitstest-
Ga naar: