Hondensport
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


alles over sporten met de hond, ook voor mensen die een sport zoeken of meer info over de verschillende disciplines willen.
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Dove 11-jarige communiceert via labrador met moeder

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Lonewolf
Admin
Lonewolf


Aantal berichten : 220
Registratiedatum : 18-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : Schriek

Dove 11-jarige communiceert via labrador met moeder Empty
BerichtOnderwerp: Dove 11-jarige communiceert via labrador met moeder   Dove 11-jarige communiceert via labrador met moeder Icon_minitimedi jan 05, 2010 10:56 pm

Jason Warman mag dan wel doof zijn, hij heeft via zijn trouwe labrador de ideale manier gevonden om met zijn mama Michelle te communiceren. De 11-jarige Britse jongen- die niet kan horen, noch kan spreken- is één van de acht kinderen in Groot-Brittannië die over een eigen blindegeleidehond beschikt. Het favoriete briefje dat Violet aan mama Michelle aflevert is eentje waar opstaat dat haar zoon haar heel graag ziet.

"Ik hou van jou"
Wanneer Michelle iets tegen haar zoon wil zeggen, schrijft ze dat op een briefje en steekt ze het in een paarse tas. De trouwe labrador neemt de boodschap in ontvangst en brengt het naar Jason. "De meeste moeders roepen hun kinderen gewoon als ze boven zitten, maar Jason kan dat niet horen. Daarom schrijf ik regelmatig briefjes met "het eten is klaar", of "heb je zin in chocolade" naar hem. In de tas zit ook een potlood, Jason reageert dan en stuurt Violet terug naar mij met de boodschap. Meestal stuurt hij gewone dingen, maar het is echt geweldig om een briefje te krijgen met "ik hou van jou" op", aldus Michelle.

Gelukkiger
Violet gaat Jason ook halen wanneer zijn moeder hem nodig heeft. Dan duwt ze gewoon even met haar neus tegen hem. De trouwe hond springt zelfs mee op de trampoline wanneer Jason aan het spelen is. "Ik kan echt niet omschrijven hoe hard Violet ons leven heeft veranderd", aldus de 42-jarige Michelle. "Jason is veel gelukkiger nu, we kunnen ons leven echt niet meer voorstellen zonder haar."

Meer zelfvertrouwen
Kort na zijn eerste verjaardag werd vastgesteld dat Jason doof was. Hoewel hij al op 15 maanden gebarentaal begon te leren, had hij vaak moeite om vrienden te maken. Dat is ook de reden waarom mama Michelle onmiddellijk te vinden was voor het idee van een blindegeleidehond. Het vertrouwen van de jongen is enorm gegroeid sinds hij Violet heeft. Jason durft nu zelfs alleen in een tent slapen als de familie gaat kamperen.

Beste vriend
"Je ziet echt aan hem dat hij zich beter voelt, Violet is veel meer dan een gewoon huisdier." "Ik hou echt van Violet, voor ik haar had was ik op mezelf, ik speelde niet en voelde met verdrietig. Nu ben ik echt gelukkig, Violet is mijn beste vriend", liet Jason via een briefje weten. (adv)
05/01/10 06u47

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1049570/2010/01/05/Dove-11-jarige-communiceert-via-labrador-met-moeder.dhtml
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dove 11-jarige communiceert via labrador met moeder
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dodelijke slang houdt labrador in 'wurggreep'
» Labrador komt alleen terug nadat zijn baasje (6) verdronk

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hondensport :: Ontspanning :: Hondennieuws-
Ga naar: