Hondensport
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


alles over sporten met de hond, ook voor mensen die een sport zoeken of meer info over de verschillende disciplines willen.
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 man zwaar gewond bij brand in hondenschool

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Beheerder
Admin
Beheerder


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-10-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : noorderkempen

man zwaar gewond bij brand in hondenschool Empty
BerichtOnderwerp: man zwaar gewond bij brand in hondenschool   man zwaar gewond bij brand in hondenschool Icon_minitimeza jan 23, 2010 6:09 pm

Man zwaargewond bij brand in hondenschool



Van het clublokaal bleef niets over. Nico Troch








ZANDHOVEN - De 44-jarige Gary Busch uit Grobbendonk liep gisteren zware brandwonden op in zijn gezicht toen hij een gasfles wilde aansluiten. Er kwam een steekvlam vrij die de kantine van hondenschool De Nelle Heide in lichterlaaie zette.

De brandweer van Zandhoven werd woensdagavond rond half elf opgeroepen voor een uitslaande brand in de kantine van hondenschool De Nelle Heide aan de Keulsebaan in Pulle, een deelgemeente van Zandhoven.

'Toen we aankwamen, sloegen de vlammen al uit het dak', zegt brandweercommandant Smets. 'Bij het aansluiten van een nieuwe gasfles kwam een steekvlam vrij. Door die steekvlam ontstond er brand in het gebouw. De bijna volledig houten kantine brandde helemaal af.'

De brandweer kreeg assistentie van de brandweer van Grobbendonk. 'De brand was in het begin moeilijk onder controle te krijgen omdat het brandde tussen het plafond en onder het dak. We hebben tot twee uur 's nachts moeten blussen.' De 44-jarige Garry Busch werd gewond naar het ziekenhuis van Herentals overgebracht. Zijn toestand is intussen stabiel.

Op het moment van de brand was nog een twintigtal mensen aanwezig in de kantine. Zij konden tijdig het pand verlaten. 'We hebben ongelooflijk veel geluk gehad', vertelt Maria Van Uytven, de vrouw van het slachtoffer. 'Ik stond achter de toog en merkte dat we geen warm water meer hadden. Ik vroeg aan mijn man of hij een nieuwe gasfles wilde aansluiten. Ineens hoorden we een gegil en werd alles donker. Mijn man weet zelf niet goed hoe het precies is gebeurd. Volgens hem was er een probleem met de draad van de gasfles. We hebben mijn man naar buiten gesleept. Iedereen was in paniek. Een paar mensen wilden nog terug naar binnen lopen, maar die heb ik gelukkig kunnen tegenhouden. We hadden schrik dat de gasflessen zouden ontploffen, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd.'

Maria kwam er met de schrik vanaf, maar haar man is er erg aan toe. 'Hij is heel hard verbrand in het aangezicht. Volgens de dokters zou hij er wel geen littekens aan overhouden. Hij heeft nog geluk gehad, want het had veel erger kunnen zijn. Hij is een harde, maar hij voelt zich wel heel schuldig', vertelt Maria aangedaan. Van het clublokaal blijft niks meer over. 'Alles is verloren. Het is heel slecht nieuws voor onze club. Deze avond komt de expert langs en kunnen we zien of er nog iets te redden valt', aldus nog lesgever Marc Van den Heuvel.

bron: het nieuwsblad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://users.telenet.be/sadirasplace
 
man zwaar gewond bij brand in hondenschool
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rottweiler takelt meisje (5) zwaar toe
» Onze nieuwe constructie op de hondenschool
» Oma redt honden uit brand maar vergeet haar kleinzoon
» Vader steekt hondje in brand voor ogen van zijn kinderen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hondensport :: Ontspanning :: Hondennieuws-
Ga naar: